Retur
Hvordan returnere en vare?
Ønsker du å returnere varer innen angrefristen (innen 14 dager etter at varen er mottatt) kan du nå enkelt gjøre dette som beskrevet under.
Er din retur utenfor en eller flere av målene under må du kontakte oss:
- Vekt over: 35 kg
- Lengde over 240 cm
- Omkrets + lengde over 360 cm
For alle andre returer er fremgangsmåten som følger:
- Logg deg inn på din konto - https://www.bilkomponenter.no/login
- Finn dine ordre under ordrehistorikk.
- Velg riktig ordre, og trykk "Opprett retur".
- Velg varen du vil returnere, antallet du ønsker å returnere, godta betingelsene, og velg "Registrer retur".
- Du får nå tilsendt en QR-kode på SMS og e-post som du kan skanne hos nærmeste postkontor / post-i-butikk
Husk dette ved retur!
- Send varen(e) godt emballert, bruk gjerne samme eske som varene ble sendt i fra oss.
- Legg alltid med angrerettskjema som vi tidligere har sendt deg på e-post.
- Er varen godt brukt, og har synlige skader vil vi kunne gjøre fratrekk for eventuell verdiforingelse. Det samme gjelder om varen leveres med skadet originalemballasje, eller mangledne sådan.
Når får du igjen pengene for returnerte varer?
- Normal behandlingstid for returer hos oss er 1-5 virkedager etter at returen er levert inn til oss.
- Hvor fort du du får igjen pengene for de returnerte varene avhenger av betalingsalternativ.
- Vipps 1-3 virkedager etter at vi har behandlet returen.
- Klarna 1-5 virkedager etter at vi har behandlet returen.
NB! Skal du returnere en vare som er:
- skadet under transport,
- feillevert fra oss,
- eller av andre grunner ikke omfattes av angreretten
Da må du kontakte oss direkte for å avtale en retur.